Datanomi, peliala
3 vuotta / 180 osp

Ohjelmistotuotannon osaamisala

Peliteollisuus on kansainvälisesti ja kansallisesti yksi voimakkaimmin kasvavista aloista, ja se tarvitsee uusia osaajia. Käynnistä haaste/peli itsesi kanssa ja syvenny pelialan tulevaisuuden haasteisiin!

Pelialan koulutuksen johtoajatus ja tärkeänä osana koulutusta on peliprojekteissa työskentely. Koulutuksen aikana opit pelituotantoprosessin eri vaiheet, kuten käsikirjoituksen tekemisen, graafisen suunnittelun, multimediamateriaalin tuottamisen, 3D-mallinnuksen ja pelin toteutuksen sekä erilaisten kehitysympäristöjen käytön.

Opintojen aikana toteutetaan peliprojekteja tiimityöskentelynä ja niissä opitaan peli- ja ohjelmistokehityksen vaiheet, roolit ja nykyaikaiset projektityömenetelmät.  

Pelinteko aloitetaan lyhyemmillä projekteilla (Flash/Flash Builder ja Actionscript 3.0) ja osaamisen karttuessa otetaan 3D–mallinnus ja pelimoottorit käyttöön.

 
3D-mallinnus Tapio Löppönen / D2n

Mitä pelialan suorittaminen antaa?

Pelialan ohjelmisto-osaajilta vaaditaan tuoreimpien alan tekniikoiden ja menetelmien osaamista, yhteistyö- ja vuorovaikutustaitoja sekä mallinnusosaamista. Tästä syystä pelialaan suuntautuvat ohjelmistotuotannon opinnot antavat datanomeille hyvät eväät joko työelämään tai jatko-opintoihin.