Pesux1 (1).jpgNuori Yrittäjyys -aluemessujen voitto Suupohjan ammatti-instituuttiin

Suupohjan ammatti-instituutin kolmannen vuoden merkonomiopiskelijoiden perustama Pesux NY palkittiin parhaana yrityksenä Nuori Yrittäjyys -aluemessuilla Seinäjoki Areenassa 21.-22.1.2015. Aluemessut järjestettiin aikaisempien vuosien tapaan Opinlakeusmessujen yhteydessä.

Camilla Uusi-Luomalahden, Daniel Mäkisen ja Minja Hannilan yritys tarjoaa mm. erilaisia teksiilien painehuuhtelupalveluita aina autonpenkeistä runkopatjoihin ja sohviin. Pesux pesee tuotteita joko asiakkaan luona tai uusissa hallitiloissaan Pikikujalla Kauhajoella. Etelä-Pohjanmaan Kauppakamarin Pertti Kinnunen toimi messuraadin tuomaristossa ja perusteli Pesuxin valintaa näin: ” Tästä yrityksestä heijastuu tietty ammattimaisuus ja yritys on täysin valmis paketti markkinoille.”

Pesux pääsee edustamaan Etelä-Pohjanmaata kansalliseen NY Uskalla Yrittää finaaliin, joka järjestetään Helsingissä huhtikuussa. Finaalissa kisailevat koko maan parhaat NY-yritykset. Finaalin voittaja edustaa Suomea Euroopan mestaruuskisoissa Berliinissä.